Click here for Myspace Layouts

Monday 23 May 2011

Kenape Wanita Bertudung Labuh Slalunye Jahat???

Salam.. Hai korang..
Lame x mengpos ape2 kat blog nie.. Arini aku datang ngn topic nie..
Actly..mende nie aku yg nk tnye korg... pendapat korg.. yeke wanita betudung labuh slalunye jahat/ xberpadanan ngn perwatakannye...??

Situasi 1:::
      Satu hari...di dalam sebuah masjid... Ade seorang perempuan muda.. Dia datang ke masjid dengan membawa anaknya ( anak luar nikah ).. Perempuan muda tersebut ingin menumpang tidur disitu untuk seketika.. dan dtg pula Makcik @ wanita yg betudung labuh berhampiran dengan perempuan muda tersebut..dan menghalaunya.... Kenapa??

Situasi 2:::
      Satu hari... ada sekumpulan pelajar perempuan... Sedang duduk dan bersembang.. Diantara ramai2 pelajar tersebut.. terdapat beberapa dari mereka yg memakai tudung labuh... Sedang leka bersembang.. Berjalan pula sekumpulan pelajar perempuan yg tidak menutup aurat.. Dengan tidak semena-menanya pelajar bertudung labuh tersebut memandang serong dan berkata " tah pape la dorg nie.. bajet hott sgt la dengan pakai mcm 2" dan disambung2 lagi umpatan mereka.... kenapa??


p/s:::: sorry pade korg2 yg pakai tudung 2 k.. ini just pertanyaan... 

4 comments:

  1. sye setuju!! huhu...
    kadang2 diorang ni pakai jek mcm 2, tapi bukan baik sangat pun sebenarnya... kata org, bajet alim.. hehe...

    ReplyDelete
  2. tengs...
    bese laa 2 ms ann mlut mnusie nh mmg xley nk tutup...
    kdng2 yg kutuk kite 2 act dy lagii teruk kan...ngee:)

    ReplyDelete
  3. bertudung tu kan wajib. lepas tu, kena la sesuaikan dengan keperibadian kita sebagai seorang muslim. setiap insan itu tidak sempurna. masing2 ada kekurangan dan kelebihan nya. sebab itu dalam islam tidak ada istilah kubur masing2. saling ingat mengingati dan tegur menegur itu yang dianjaurkan oleh agama. kita bersaudara.
    ada pelbagai blog yang telah SY baca yang bersangkut paut seperti entry di atas. ape2 pon, kita hanya mampu berdoa semoga Allah menyedarkan mereka dan semoga kita tergolong di kalangan orang2 yang sentiasa takut akan azab dari Nya. insya'Allah~
    ^ ^v
    (sekadar memberi pendapat)

    ReplyDelete
  4. ms arabella::: hehehe..btol la 2...

    ms sufinah yussof::: amin.. thanks tok pendapat 2.. =))

    ReplyDelete